אבא לחייל דתי במודיעין שדה: "מי מגדיר מה זו פעילות דוחה שבת?"

עמית דניאל No Comments on אבא לחייל דתי במודיעין שדה: "מי מגדיר מה זו פעילות דוחה שבת?"

טענות באשר להוראות ביצוע פעולות הכרוכות בחילול שבת, במסגרת מבצעים מודיעיניים, הועלו ע"י אב לחייל דתי שביקש לדעת: "מי מחליט מתי זה מצריך חילול שבת ומתי לא?" • דובר צה"ל: "מדובר בעיסוק מבצעי מובהק"

חייל קומנדו צילום: דובר צה"ל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תחקיר מיוחד שערך אשר גרייבר עלה לשידור היום בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו ועסק בפקודות דוחות שבת בפעילות צבאית שוטפת.

קובי, אביו של חייל המשרת ב"חיל האיסוף הקרבי – מודיעין שדה" אמר בשידור כי הוא חושש שמפקדיו של בנו מנחילים נהלים המחללים את השבת בצורה חופשית "מי מגדיר מה זה פעילות שדוחה שבת?" שאל האב והוסיף "הם יכולים לצאת לפעולה מחמישי עד מוצ"ש. החילולי שבת בהינף יד ואין מי שמפקח. כל חג יש פעילות? כל שבת יש פעילות? הם שמרו שבת מתוך שנה ושלושה חודשים אולי ארבעה חמישה פעמים, חוץ מהשבתות שהם בבית" אמר האב.

"אני פניתי לרב של ישיבת ההסדר" המשיך האב "הרב הזדעזע לשמוע והוא בדק את זה. אני רוצה לדעת מי מגדיר בצבא מה זה פיקוח שבת, מי הסמכות שאומר 'יוצאים, לא יוצאים'. חיילי ההסדר אמורים לשמור שבת".

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר 'שדרות', עלה לשידור ואמר "אני זוכר כחייל דתי עם זקן אמרו לי החברים בפעולות שהיו כרוכות החילול שבת 'ככה אתה מחלל שבת?' אמרתי להם זוהי מצווה, זה פיקוח נפש. כל דבר שהוא לא מבצעי, המפקדים צריכים להיות רגישים. אני משבח את האב שעומד על המשמר. חובתנו לבדוק והרבנות בצה"ל גם בודקת. הרבה רבצ"רים היו קרביים בעצמם" אמר הרב.

"אני דיברתי עם הרבה חיילים שלפעמים חוזרים עם תלונות רציניות. אנחנו מהווים אוזן קשה ואנחנו מטפלים. צריך תמיד לעמוד על המשמר" המשיך הרב את דבריו "אני כן מכיר את המציאות שלפעמים לא ניתן להתפלל והם אנוסים והם עוסקים במצווה. יש מצבים של חוסר רגישות שאז צריך להיכנס לשיח רציני ביותר כדי לוודות שהם מקבלים את זכויותיהם. מניינים רבים של חיילים עם ציציות בחוץ זו ב"ה מציאות נפוצה בצה"ל" סיים הרב את דבריו.

מדוברות צה"ל נמסר בתגובה: "טענות האב בדבר חילול שבת שלא לצורך אינן נכונות, שכן עיסוקו של חיל האיסוף הקרבי על מגוון משימותיו הוא עיסוק מבצעי מובהק אשר יש להתמיד בו גם בימי השבת ומועד אף שחלק מהמערכים הניידים אינם פועלים ברציפות כל שעות היממה"

"עוד נציין" מוסיפים בדוברות צה"ל לומר "כי בהלכה נקבע כי מותר לאסוף מודיעין בשבת אף בעניינים שאינם דחופים, משום שאמות המידה ב"פיקוח נפש" של מדינה שוות מאמות המידה בפיקוח נפש של יחידים" לשון תגובת צה"ל.



0 תגובות